Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

Ginger thing

IMG_3424IMG_3433IMG_3435IMG_3437IMG_3443

Smoothien idag blev lite mer drickbar så hade den med is i karaff.

• 4 dl lättmjölk  (laktosfri)

•2 dl frysta blåbär

• 2 msk jordnötssmör

• 3 cm färsk ingefära

• halv banan

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
8kommentarer
  • Måste bara skriva igen;) Så himla gott det blev, jösses:). Jag bytade bara ut bananen mot 1/2 avokado, super o jag slipper magknip!!
    Måste funka att ta annan frukt än blåbär va? Ingefäran är ”pricken över i:t”:).
    Mvh Anna

    Anna 2014-07-16 14:32:05
    Svara
    • Svar på Annas kommentar.

      Vad kul och höra!!! Jag kan lägga ut flera smoothies nu i veckan så du får mer se 🙂 Jag gillar också att ha ingefäran 😉 KRAM till dig

      foodjunkie 2014-07-16 22:53:57
      Svara
  • Liten fråga: Har du något tips på något som ksn ersätta banan i t.ex denna smoothien? Jag tåler inte banan men vet att det är ett bra ”sötningsmedel” som också gör det lite mer mättande. Tacksam för tips:)

    Anna 2014-07-02 22:08:26
    Svara
    • Svar på Annas kommentar.

      Hej Anna! Jordnötssmöret är väldigt sött, men ha istället för lättmjölk sötad mandelmjölk. När man har dadalar i en smoothie blir det väldigt sött. Och om du vill få tillmättnaden är avokado tips, då får du en väldigt krämig och god konsistens! KRAM

      foodjunkie 2014-07-04 11:43:39
      Svara
      • Svar på foodjunkies kommentar.

        TACK:)
        Kommer nog använda jordnötssmör. Det är något som alltid finns hemma hos mig. Flitigt använt på riskakor bla.

        Anna 2014-07-04 21:25:50
        Svara
    • Svar på Annas kommentar.

      Jag skulle byta ut det mot en avokado och 2 dadlar 🙂 Kram

      foodjunkie 2014-07-03 11:10:35
      Svara
Foodjunkies webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!