Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

Train with your body

IMG_6464IMG_6465IMG_6463

IMG_6502

IMG_6516

Perfekt att lilla mannen kom med sin söta fruktbil innan vi skulle ut och springa imorse. Massa ägg och persikor blev det. Min favoritfrukt! Det som var så smidigt var att man kunde köpa massvis med vattneflaskor, som annars är väldigt tungt att bära hem.. Nu har jag alltså varit ute på min andra jogging runda för den här veckan och faktiskt året hehe. Man känner verkligen att träning är en färskvara! Tyckte ändå att jag var stark innan semestern kom igång och varit duktig i L.A med att hajka men fy satan i gatan vad tungt det var. Mina ben känns som kylskåp och orken försvann ju snabbare än vinden med jag kämpade på och kom hela tre kilometer.. Tänkte att jag börjar med kortare rundor och förlänger hela tiden. Man är ju alltid nybörjare i något så har ni tips blir jag jätteglad!

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
6kommentarer
  • Ett bra tips när jag började springa var att varva gång med springa, alltså gå 1 min, springa 1 min i ca 30-40 min. Detta justerar man efter tiden, 2 min spring, 1 min gå osv.

    Efter några veckor märker man helt plötsligt att man orkar springa oavbrutet i 40 🙂

    Effektivt för mig, har också varit att lägga in intervaller, 1-2 pass i veckan, både ”vanliga”- och backintervaller. Anledningen; vill bli grym på både backar, explosivitet och distans. Jag gillar att springa kring 8km – 1 mil, så för mig behövs det inte läggas in några långpass, då det inte är mitt mål 🙂 Utan 1-2 intervaller och 1-2 ”långpass” i veckan.

    Tycker det är underbart att kombinera styrketräning med löpning. Just för att alltid ha bra kondition och slippa känna sig begränsad i sin träningsform pga. dålig kondition. Jag tycker ett bra flås hjälper mig mycket i träningssyfte, då jag enkelt kan variera mellan super/trisetpass, cirkelpass eller ibland bara tunga styrkepass och känna mig grym på allt 😉

    Happy running!!

    Maria 2014-07-17 10:24:45
    Svara
    • Svar på Marias kommentar.

      Men WOW tack snälla Maria för dina tips och härlig energi för att dela med dig! Flåset är det jag vill jobba med så det här låter perfekt! Just nu är det för varmt här så kan inte bege mig ut men om några timmar, så är laddad nu haha.. Ha en fin sommar! KRAM

      foodjunkie 2014-07-19 12:43:08
      Svara
  • Lyssna på Martina Haags Vinterprat från 1 januari, det handlar om löpning (och delvis kost), både kul och inspirerande!

    Nelli 2014-07-17 09:17:41
    Svara
  • Kul att du börjat med löpning!
    Ett tips är att anmäla sig till något roligt lopp för att hålla uppe motivationen. Jag kan rekommendera tex the Colorado run som är 5 km. Lagom början!

    Isabella Nesi 2014-07-16 19:22:24 http://www.throughmydreams.devote.se
    Svara
    • Svar på Isabella Nesis kommentar.

      Tack snälla! Ja nu blir man mer sugen när man börjat, kan ju inte säga att jag kommit långt med det hela men ska bli kul och se förändringar 🙂 Vill jättagärna springa något lopp! Kram

      foodjunkie 2014-07-16 22:56:24
      Svara

senaste från Hälsa

Foodjunkies webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Sandra Beijer
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Emma Danielsson
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Susanne Barnekow
Home
Andrea Brodin
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Fanny Ekstrand
Man
Niklas Berglind
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Vanja Wikström