Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

Bulgur for your body

IMG_5770 (1) IMG_5776 IMG_5781 IMG_5783 IMG_5793 IMG_5801 IMG_5803 IMG_5810 IMG_5811

 

Var bara tvungen att visa för er hur gullig liten fot som kom fram nu medan jag skrev. Så tittade jag åt sidan och där ligger den lilla håriga bebisen och gosar. Man kan väl säga att vi är mätta och belåtna.. tre glada magar sitter vi här och vill visa er detta enkla och nyttiga recept 🙂 Tärna upp paprika, zucchini, aubergine och sommarlök ( gullök går ju oxå). Lägg det på en ugnsform och dra på olivolja, salt och peppar. Se till att dom blir mjuka och goda nu i ugnen. Skölj bulgur och koka. Blanda dessa och ha i en drös med persilja! Smaka av detta med salt och peppar och gör en sås på grekyoghurt och fetaost.

Visste ni att bulgur är näringsrikt? B-vitamin och magnesium som man kan komma ihåg att det får man i sig när man äter det. Allt detta är viktigt för våra kroppar så perfekt och byta ut pastan till bulgur.

Nu ska jag gosa vidare.. Trevlig kväll på er och glöm inte bulgur när ni lagar mat!

English; Dice the peppers, zucchini, eggplant and onion. Place it in a baking dish and put on olive oil, salt and pepper. Make sure that they become soft and good now in the oven. Rinse bulgur and cook. Mix these and have a bunch of parsley! Season it with salt and pepper and make a sauce of Greek yogurt and feta cheese.. Easy and good your your body! So please eat bulgur instead of pasta!

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
2kommentarer
  • Grattis till din lilla söta skatt! Följer din blogg och inspireras av dina fräscha, krispiga och hälsosamma rätter (om inte för kroppen så för själen). Själv är jag utbildad dietist och brinner otroligt mycket för kvinnor i fertil ålder, innan, under och efter graviditet. Så mycket att jag just ni gör min master inom just graviditetsnutrition. Jag vet hur svårt, frustrerande och motsägande de kan vara att äta ”rätt” under de olika stadierna i graviditeten. Jag vet också hur svårt det är att hålla tungan rätt i mun när det kommer till olika vitaminer och mineraler. Själv älskar jag bulgur och visst är det en bra källa till fosfor men det är inte fosfor som man behöver mer av i det tidiga stadiet av graviditeten utan folat/folsyra vilket är ett b-vitamin. Tur att det också finns i bulgur vilket gör det till ett ypperligt graviditetskäk:P

    Frida Rokaas 2015-06-03 04:49:59 http://Fridarokaas.com
    Svara
    • Svar på Frida Rokaass kommentar.

      Vad pinsamt jag har skrivit fel. Vad hade jag gjort utan dig en sådan här stressig dag mitt i flytten! Menade såklart folsyra!! Så det tog jag bort det nu och får be om ursäkt men tur att B-vitaminen finns iaf! Så miljoner tack för både fina kommentar, gratulation och räddningen med kolsyran och inte fosfor! Sen blir jag så extremt glad och höra att det inspireras det jag lägger upp. Gör min dag lite gladare och vill få upp massa mer olika recept! Hade helt klart behövt dig under vissa stunder under graviditeten.. både med det där virriga och med matsuget. Det blir som sagt en förändringen i både smaklökar och ork. Men mitt motto var väl att få i mig alla olika vitaminer i mat sen fick jag unna mig efter det.. Kram från mig och Vega

      foodjunkie 2015-06-03 18:15:59
      Svara
Foodjunkies webbshop
Dölj

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!