Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

hur jag får i mig all protein

Idag är det 40 år sedan som internationella kvinnodagen infördes. Så lyckligt med en dag då vi kvinnor firas. Även om det ska göras varje dag så är det fint att vi har en extra tydlig dag, visst? Så GRATTIS och HURRA HURRA HURRA för alla mina, era och världens kvinnor idag! Vi är bäst, utan protest <3

sätt färg på vardagen brukar man ju säga, det här är helt klart mitt sätt att göra det på!

Hej favvo!

Även om du är tjej, kille, gay, man, kvinna så hoppas jag du firar någon kvinna i din närhet idag. Ett litet grattis eller två 😉 Jag anser (läs: vet) att vi har en superkraft. Den fick jag känna på igår.. eller inatt kanske man säger. Jag möblerade om och hade mig sent in på små timmarna. Älskar sånna ryck! Jag tänket att det var som en vårstädning men så när jag skulle lämna Alba imorse så kom snön igen. Jag vet en till sak jag tänkte igår, så glad att jag inte har en granne under så nu kan jag släpa möbler och ha mig. Där bygger dom nämligen om men tvi fick jag som tänkte den tanken. Kl 7.00 ringde dom på dörren(jag la mig 3.30) och ville borra i min hall till ett hål ner till dom. Ni kanske kan ana ljudnivån här hemma just nu.. Därav inga bilder som är tagna idag. Överst är i LA- en lyckobild som pappa tog i solnedgången, japp här sitter jag och drömmer mig bort. Men den andra bilden är den jag tänkte skriva lite för er, färgglad mat är min filosofi i livet. Det vet ni nog redan. Men så fick jag frågan, hur får jag i mig protein..? 

Jag är så glad för att jag älskar böner, men det är inte alls där jag täcker upp allt mitt proteinintag. Mestadels är det nötter: jordnötssmör, mandlar, cashew, pistage, valnötter och pumpakärnor(läs: har det till precis allt). Sen är det såklart havre, chiafrön, hampafrö, sesamfrön, linser, soya mjölk, avokado, sötpotatis, alla olika ris, quinoa, gröna ärtor, kikärtor, broccoli, spenat(typ en hel påse blir lite protein men även väldigt mycket annat bra). Jag äter protein i allt jag äter, till varje mål. Så till er som bara försöker och försöker med böner lägg till annars gott som ni läste lite av 🙂

Det som är det stora pluset är ju att allt det där innehåller ju inte bara protein, utan massvis med hälsofördelar <3

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer
    Foodjunkies webbshop
    Dölj
    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!